فایل

دانلود فایل

فایل

دانلود فایل

کلمات کلیدی

فایل تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلی 96

دانلود پایان نامه استفاده از کیتوزان جهت افزایش ماندگاری دوغ

نمونه مارکتینگ پلن نمونه سوم

مارکتینگ پلن فارسی - Marketing plan فارسی (نمونه سوم)

دانلود رایگان طرح بازاریابی مارکتینگ پلن نمونه سوم

بازاریابی مارکتینگ پلن نمونه سوم

دسترسی

جدول سوات (Swot) تحلیل نظام های سه گانه (کالبدی بصری

ادراکی اجتماعی) در فضای شهری

فیلم افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

روش افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

دانلود پکیج افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

دانلود فیلم افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

آموزش افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

پروژه در مورد کارآفرینی پرورش قارچ

نمونه سوالات دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

فایل سوالات دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

سوالات ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

سوالات دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

گزارش تخصصی نیروی خدماتی مدارس

تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلی 96

برنامه سالانه و تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلی 96

پایان نامه در مورد استفاده از کیتوزان جهت افزایش ماندگاری دوغ

پایان نامه استفاده از کیتوزان جهت افزایش ماندگاری دوغ

وبلاگ نویسی حرفه ای

وبلاگ نویسی

وبلاگ

  • ۰
  • ۰

 

بررسی فلزات فرسایشی در موتورها

چکیده 

مقدمه2

فصل اول

استراتژی نگهداری و تعمیرات4

برخی از معایب روش تعمیرات پیشگیرانه منظم 6

برخی از محاسن یک برنامه مراقبت وضعیت7

برنامه مراقبت وضعیت ماشین آلات در سازمانهای بزرگ9

محورهای برنامه ماقبت وضعیت ماشین آلات10

فصل دوم

روش آنالیز روغن14

آنالیز روغن یک راه حل 15

فصل سوم

اطلاعات استخراجی از نمونه17

زیانهای عدم وجود خاصیت قلیایی درروغن18

گرانروی (ویسکوزیته ) زیانهای ناشی از عدم وجود گرانروی20

زیانهای ناشی از وجود آب22

فصل چهارم

دلایل حیاتی برای آنالیز روغن25

فصل پنجم

نمونه گیری30

وسایل و تجیهزات نمونه گیری31

نحوه نمونه گیری از موتور32

نحوه نمونه گیری از روغن هیدرولیک33

آزمایاشاتی که معمولاً بر روی روغن انجام می شود34

سیلیس چیست؟35

اسپکتروسکوپ تابشی39

دسته بندی عناصر41

فصل ششم

موتورها43

نحوه فرسایش45

فصل هفتم

دست آوردهای مدیریتی و اقتصادی طرح48

مضرات اقتصادی پیاده کردن موتور49

چکیده :

آنالیز روانکار از سه جهت قابل بررسی است :

  • مراقبت و جلوگیری از الودگی روغن بواسطه ذرات خارجی
  • مقایسه خواص فیزیکی و شیمیایی روغن با روغن نو . این مقایسه مشخص می نماید که آیا روغن هنوز خاصیت روانکاری کافی را دارا می باشد یا خیر .
  • آنالیز ذرات فلزی جهت تشخیص وضعیت فرسایش قطعاتیکه در تماس با روغن هستند .

مراقبت و کنترل وضعیت فرسایشی دستگاه یکی از سه وجه مهم آنالیز روغن می باشد. حرکت نسبی قطعات روانکاری شونده همواره با اصطکاک میان سطوح در تماس همراه است . با وجودی که این قطعات معمولاً با لایه نازکی از روغن پوشیده شده اند با این حال این اصطکاک باعث یک سیستم روغن کاری به صورت معلق می مانند. لذا میزان نسبی فلزات مختلف موجود در روغن رابطه مستقیم با وضعیت فرسایش مجموعه دارد . مهمترین روشی که امروزه جهت تشخیص میزان فلزات فرسایشی بکار می رود آنالیز عنصری روغن می باشد . پروژه حاضر به جهت شناخت منابع این فلزات فرسایشی در موتورهای متداول تهیه شده است .

در این پروژه به نکات حائز اهمیت در افزایش کارائی برنامه مراقبت وضعیت ( CM) اشاره شده اشت .

مقدمه

طی سالهایی که ماشین آلات و تجهیزات مکانیکی ابداع و تکامل یافته اند ، موضوع نگهداری و تعمیرات (نت) آنها پیوسته به عنوان یکی از مهمترین مسائل مرحله بهره برداری مورد توجه بوده است ، در این رابطه تلاش برای دستیابی به روشهایی جهت افزایش هر چه بیشتر کارایی ، ایمنی و کاهش نیازمندیهای تعمیراتی ادامه داشته است .

پیشرفتهای تکنولوژی در ساختمان تجهیزات مکانیکی و ساخت ماشین آلات پر قدرت پیچیده و گرانقیمت ضرورت توسعه و بهبود روشهای (نت) را ایجاب نموده است . در همین رابطه تجارب موفقیت آمیز بکار گیری تکنیکهای «مراقبیت وضعیت » ماشین (C&M)در صنایع بزرگ و بویژه سازمانهای نظامی کشورهای صنعتی ، تدریجازمینه انتقال و استفاده از این روشها در صنایع کوچکتر و سازمانهای غیر نظامی را نیز فراهم آورده است .

اعمال یک برنامه موثر کنترلی و نظارتی بر وضعیت تجهیزات و سیستمهای مکانیکی ، کاهش هزینه های مستقیم را برای صنایع تولیدی و پروژه های عمرانی به دنبال خواهد داشت . در صنایع و تجهیزات نظامی علاوه بر ابعاد اقتصادی ، بهبود جنبه های ایمنی و ابعاد امینتی و کاهش وقفه های زمانی در بهره برداری از ماشین آلات ،می توان امکان برنامه ریزی موثر در تولید ، افزایش ایمنی ، صرفه جوئیهای مالی و به طور کلی افزایش بازده اقتصادی را بوجود آورد .

آنچه مسلم است طی سالهای گذشته توسعه وبکارگیری روشهای «مراقبت وضعیت » ماشین آلات به عنوان یک روش موثر در نگهداری و عیب یابی سیستمهای مکانیکی آهسته تر از میزان مو.رد انتظار بوده است . متاسفانه این وضعیت در کشورهای در حال توسعه که بیشتر تکیه آنها بر واردات انواع ماشین آلات صنعتی ، عمرانی حمل و نقل و نظامی است ، محسوس تر می باشد .

ایجاد ، بکار گیری و توسعه روشهای نظارتی بر سیستمهای مکانیکی به عنوان ابزار (نت) باعث طول عمر ماشین آلات و همچنین کاهش نیاز به مصرف قطعات یدکی  می گردد . این جریان به معنی کاهش فروش ماشین آلات و قطعات یدکی خواهد بود که این خود مغایر سیاستهای شرکت های عظیم چند ملیتی است ، چرا که توقیت و توسعه روشهای پیشرفته در (نت) تضاد قهری با رونق بازار فروش قطعاتو ماشین آلات داشته است . این خود دلیل روشنی بر عدم حمایتهای لازم از طرف این کمپانیها در زمینه تحقق ، توسعه و ترویج روشهای پیشرفته (نت ) است . از این رو ، حتی درمورادیکه چنین تکنیکهایی جنبه عملی کاربردی یافته مصرف کنندگان کمتر تشویق به بکار گیری انها شده اند و حتی از آشنایی با نحوه و برخورداری از منافع آن محروم بوده اند .

فصل اول

استراتژی نگهداری و تعمیرات :

به طور کلی کار نگهداری و تعمیرات ماشین آلات از طریق یکی از روشهای ذیل تحقق می یابد :

1-      تعمیرات بعد از خرابی دستگاه

2-      تعمیرات منظم پیشگیرانه

3-      تعمیرات مبتنی بر وضعیت دستگاه

الف : تعمیرات بعد از خرابی

اتکاء به روش تعمیر بعد از خرابی توسط هر مدیر صنعتی که بکار گرفته شود به عنوان یک روش غیر کارا ، غیر قابل اطمینان و پر هزینه مطرح می باشد . برخی از معایب این روش ابتدایی ذیلاً آورده شده است :

1-      داشتن اطلاع قبلی از نقص پیش از بروز خرابی تقریباً غیر ممکن است .

2-      وجود یک نقیصه در یک قطعه از ماشین می تواند باعث توسعه و تسری خسارات به سایر قطعات گردد .

3-      خرابی و توقف ناگهانی ماشین الاتی که در یک مجموعه از ماشین آلات کار       می کند به طور اجتناب ناپذیری بر کار دیگر ماشینها و بخشهای فعال اثر بازدارنده ای دارند . این پدیده علاوه بر ضایعات سنگین مالی در فعالیتهای عمرانی برای ماشین آلات نظامی نظیر : کشنده ها ، تانکها و غیره هنگام عملیات از حساسیتهای فوق العاده برخوردار است .

4-      تهیه و تدارک قطعات یدکی مورد نیاز و گردآوری افراد متخصص مربوطه به منظور انجام سریع و اقتصادی انواع تعمیرات پیش بینی نشده بسیار مشکل و یا غیر ممکن به نظر می رسد .

5-      در مورادیکه ماشین آلات خارج از محیطهای محدود کارگاهی و دور از مرکز تعمیر فعالیت دارند (پروژه های عمرانی ، حمل و نقل و غیره ) (On Site) در صورت بروز خرابی منجر به تعمیرات اساسی ، انجام عملیات تعمیراتی دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد که طولانی تر شدن خواب دستگاه و افزایش هزینه های تعمیراتی از ان جمله است . معمولاً در رابطه با ماشین آلات عمرانی و حمل و نقل ، خسارات مالی ناشی از توقف دستگاه و وقفه در کار به میزان قابل توجهی بیش از خود هزینه تعمیر می باشد .

تعداد صفحات : 70

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

 برای دانلود کلیک کنید

 

  • ۹۶/۰۸/۰۳
  • مهدی مرادپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی