فایل

دانلود فایل

فایل

دانلود فایل

کلمات کلیدی

فایل تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلی 96

دانلود پایان نامه استفاده از کیتوزان جهت افزایش ماندگاری دوغ

نمونه مارکتینگ پلن نمونه سوم

مارکتینگ پلن فارسی - Marketing plan فارسی (نمونه سوم)

دانلود رایگان طرح بازاریابی مارکتینگ پلن نمونه سوم

بازاریابی مارکتینگ پلن نمونه سوم

دسترسی

جدول سوات (Swot) تحلیل نظام های سه گانه (کالبدی بصری

ادراکی اجتماعی) در فضای شهری

فیلم افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

روش افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

دانلود پکیج افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

دانلود فیلم افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

آموزش افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

پروژه در مورد کارآفرینی پرورش قارچ

نمونه سوالات دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

فایل سوالات دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

سوالات ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

سوالات دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

گزارش تخصصی نیروی خدماتی مدارس

تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلی 96

برنامه سالانه و تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلی 96

پایان نامه در مورد استفاده از کیتوزان جهت افزایش ماندگاری دوغ

پایان نامه استفاده از کیتوزان جهت افزایش ماندگاری دوغ

وبلاگ نویسی حرفه ای

وبلاگ نویسی

وبلاگ

  • ۰
  • ۰

فهرست مطالب

عنوان    صفحه

فصل 1-            مقدمه و کلیاتی درباره مهندسی مجدد      4

1-1-    مقدمه:   4

1-2-    مهندسی مجدد و بهبود سازمان    8

1-3-    کایزن چیست؟   12

1-4-    ضرورت مهندسی مجدد:  14

1-5-    نقش فناوری اطلاعات در مهندسی مجدد: 21

فصل 2-            ادبیات و سابقه   26

2-1-    تاریخچه مهندسی مجدد  26

2-2-    متدولوژی مهندسی مجدد فیوری (Furey,1993) :         27

2-3-    متدولوژی مهندسی مجدد گاها (Guha,1993) : 27

2-4-    متدولوژی مهندسی مجدد جوهانسون  (Gohansson,1993):    28

2-5-    متدولوژی مهندسی مجدد پتروزو و استپر (Stepper & Petrozzo,1994) :       28

2-6-    متدولوژی مهندسی مجدد داونپورت و شـــورت(Davenport & Short,1990)  :          29

2-7-    متدولوژی مهندسی مجدد هاریسون و پرات (Harrison & Pratt,1993) :          29

2-8-    متدولوژی مهندسـی مجدد بارت (Barrett, 1994) :      29

2-9-    متــدولوژی مهنــدسی مجدد کتینـــــگر (Kettinger,1997) :            30

2-10-  متدولوژی مهندسی مجدد کوپرز و لیبرند (Coopers & Lybrand,1994) :        30

2-11-  متدولوژی مهندسی مجدد تگزاس اینسترومنت  (Texas Instruments): 31

2-12-  متدولوژی مهندسی مجدد راسمن (Ruessemann,1994) :       31

2-13-  متـدولـوژی مهندسـی مجـدد کنــدور (Condore) :      31

2-14-  متدولوژی مهندسی مجدد ابلنسکی (Obolenesky,1994) :      32

2-15-  منابع     34

فصل 3-            کاربردهای مهندسی مجدد           36

3-1-    مقدمه   36

3-2-    مفهوم BPR       38

3-3-    ادبیات موضوع    39

3-4-    طراحی فرایندها 41

3-5-    انواع فرایندها     44

3-6-    جمع بندی        51

3-7-    تحول و تعالی سازمان با مهندسی مجدد    52

3-8-    مهندسی مجدد راهکاری موثر در مدیریت تغییراستراتژیک  56

3-9-    مقدمه:   56

3-10-  تاریخچه 56

3-11-  مهندسی مجدد و ساختار های سازمانی     58

3-12-  نشانه های بروز نیاز به مهندسی مجدد:     59

3-13-  چرا مهندسی مجدد؟      60

3-14-  دیدگاههای موجود در مهندسی مجدد       61

3-15-  مقایسه متدولوژیها           64

3-16-  بررسی دلایل شکست و موفقیت پروژه های BPR  65

3-17-  برخی از تجربیات مهندسی مجدد 67

3-18-  عنوان تجربه: مهندسی مجدد نیروی انسانی در شرکت آب و فاضلاب استان گلستان  67

3-19-  بررسی مدل کاربردی- اجرایی مهندسی مجدد( BPR ) در صنعت نساجی    68

3-20-  منابع     68

تاریخچه مهندسی مجدد به چه زمانی باز می‌گردد ؟

پیش‌زمینه مهندسی مجدد طرح مطالعاتی مدیریت در دهه نود دانشگاه انستیتوی تکنولوژی ماساچوست (MIT) بوده است . مایکل همر نخستین نظریه‌پردازی است که مفهوم مهندسی مجدد را مطرح کرد ؛ او با گزارش اتوماسیون کارساز نیست ، فعالیتهای زاید را حذف کنید ، در مجله Harvard Business Review در سال 1991 ، مهندسی مجدد را به جهان دانش مدیریت معرفی کرد . سپس کتاب مهندسی مجدد ، منشور انقلاب سازمانی را با کمک جیمز چمپی در سال 1993 نوشت و مهندسی مجدد را در قالب یک تئوری تشریح کرد .

مهندسی مجدد مشهورترین و جنجال برانگیزترین نظریه مدیریتی در طول سالهای اخیر بوده است . مهندسی مجدد ، اصل مشهور و چندصدساله تقسیم کار آدام اسمیت را به‌آسانی نقض نمود . مباحث بسیاری پیش از سال 1991 در خصوص بازسازی سازمان و مدیریت مطرح بود مثل بهبود سازمان مدیریت ، مدیریت تغییر ، کایزن ، مدیریت کیفیت فراگیر ، نوآوری و ... که مدیران و نظریه‌پردازان مدیریت را به خود مشغول کرده بود ؛ اما آنچه که مهندسی مجدد را از سایر متدهای مدیریتی پیش از خود متمایز ساخت و آنرا به عنوان یک تئوری انقلابی در سازمانها و مباحث مدیریتی مطرح کرد شیوه بدیع مهندسی مجدد بود که براساس بررسی و اصلاح فرایند طرح‌ریزی می‌شد . شناخت مهندسی مجدد بدون توجه به ادبیات به کار گرفته شده در علوم مدیریت ممکن نیست و شاید بهترین راه برای شناخت مهندسی مجدد تعامل این تئوری با سایر تئوری های مدیریتی باشد زیرا بسیاری از کسانی که به مطالعه مهندسی مجدد پرداخته اند و حتی به کار گرفته اند در میان جنگلی از تئوری های مدیریتی دچار سردرگمی گشته اند و این مسئله موجبات نگرانی مهندسان مجدد را فراهم کرده است.

1-1-    متدولوژی مهندسی مجدد فیوری (Furey,1993) :

2-1- تشخیص نیازهای مشتری و تنظیم اهداف .

2-2- اندازه‌گیری و نقشه‌کردن فرایندهای موجود .

2-3- تجزیه‌و‌تحلیل فرایندهای موجود .

2-4- الگوبرداری از بهترین عملکرد .

2-5- طراحی فرایندهای جدید .

2-6- اجرای فرایندهای باز مهندسی شده.

1-2-    متدولوژی مهندسی مجدد گاها (Guha,1993) :

3-1- چشم‌انداز : به تصویر کشیدن پروژه مهندسی مجدد توسط تعهد مدیریت ، تشخیص ، فرصتهای مهندسی مجدد ، همراستایی با استراتژیهای کسب‌وکار و تعریفهای لازم جهت استفاده از فناوری اطلاعات .3-2- اقدامات اولیه : سازماندهی تیم مهندسی مجدد و تنظیم اهداف عملکرد .

3-3- تشخیص : مستند کردن فرایندهای موجود و تشخیص شکافها در عملکرد .

3-4- آلترناتیوها : تعریف جایگزینها ، نمونه‌های اولیه و انتخاب زیر ساختهای فناوری اطلاعات .

3-5- احیا و نوسازی : اجرای مهندسی مجدد و نصب مولفه‌های فناوری اطلاعات و تشخیص دیگر مولفه‌های کسب‌وکار .

3-6- مانیتورینگ : تشخیص اندازه‌گیریهای عملکرد و بهبودهای مستمر .

1-3-    متدولوژی مهندسی مجدد جوهانسون  (Gohansson,1993):

4-1- کشف : تنظیم استراتژیها و چشم‌انداز برای کسب‌وکار .

4-2- طراحی مجدد : طراحی مجدد کلیه فعالیتها ، مهارتها و فرایندها .

4-3- تحقق : تکنیکهای مدیریت تغییر ، سازماندهی تیم مهندسی مجدد ، ارتباطات ، اندازه‌گیری عملکرد و مدیریت تغییر .

1-4-    متدولوژی مهندسی مجدد پتروزو و استپر (Stepper & Petrozzo,1994) :

5-1- کشف : تشخیص مساله ، تنظیم اهداف ، تشخیص فرایندها برای طراحی مجدد و شکل‌دادن تیم مهندسی مجدد .

5-2- جستجو و جمع‌آوری : تجزیه‌وتحلیل فرایند ، مستندسازی ، الگوبرداری و تشخیص نیازهای فناوری اطلاعات .

5-3- نوآوری و ساخت : تفکر مجدد در خصوص فرایندها .

5-4- سازماندهی مجدد ، آموزش مجدد و ابزارسازی مجدد : اجرای فرایندهای جدید و آموزش فناوری نوین .

1-5-    متدولوژی مهندسی مجدد داونپورت و شـــورت(Davenport & Short,1990)  :

6-1- چشم‌انداز : توسعه چشم‌انداز کسب‌وکار و اهداف فرایند .

6-2- تشخیص : تشخیص فرایندهایی که نیاز به طراحی مجدد دارند .

6-3- درک : درک فرایندهای موجـود و اندازه‌گیری آنها .

6-4- تشخیـص : تشخیص قابلیتـها و نیازسنجــیهای IT .

6-5- طراحی نمونه اولیه : طراحی نمونه اولیه فرایندهای جدید .

1-6-    متدولوژی مهندسی مجدد هاریسون و پرات (Harrison & Pratt,1993) :

7-1- انتخاب مسیر : انتخاب مسیر و تنظیم جهت برای تلاشهای مهندسی مجدد .

7-2- الگوبرداری : تجزیه‌وتحلیل فرایندهای موجود و ارزیابی فرایندها در برابر مشتریان والگوبرداری .

7-3- چشم‌انداز فرایندها : خلق چشم‌انداز برای فرایندهای آینده .

7-4- حل مساله : تشخیص بهبودهای انفجاری و شناخت راه‌حل برای حالات مختلف تغییر .

7-5- برنامه‌ریزی : برنامه‌ریزی جامع برای بهبود فرایندها .

7-6-  اجرا : اجرای برنامه‌ریزی مهندسی مجدد .

تعداد صفحات : 74 

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

  • ۹۶/۰۶/۱۳
  • مهدی مرادپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی