تحقیق و مقاله تأثیر تجارت الکترونیکی بر متغیرهای کلان اقتصادی ، در سی و دو صفحه بصورت ورد
چکیده
در پژوهش حاضر، تأثیر کلان اقتصادی[1] توسعه تجارت الکترونیکی درایران بر رشد تولید ناخالص داخلی (GDP)، رشد بهرهوری کل، رشد بهرهوری نیروی کار، بیکاری، تورم، سرمایهگذاری، بودجه دولت، متغیرهای پولی (عرضه و تقاضای پول، نقدینگی، نرخ بهره) صادرات، واردات و توسعه و رفاه اقتصادی بررسی میشود.
در قسمت اول پژوهش، کلیات، تعاریف، و معیارهای اندازهگیری تجارت الکترونیکی[2] به همراه مبانی نظری و ادبیات اقتصادی موضوع ارائه میشود.
در قسمت دوم با توجه به مطالعات تجربی در کشورهای دیگر و همچنین تجربه هشت کشور (استرالیا، امریکا، کانادا، چین، مالزی، دانمارک، سنگاپور و امارات) در زمینه تجارت الکترونیکی، و دسترسی به اطلاعات، مدل یا مدلهای مناسب از بین یکی از چهار رهیافت ذیل برای اندازهگیری یا برآورد تأثیرEC انتخاب میگردد[3]. در انتهای مقاله پس از برآورد، به بحث در مورد نتایج، ارائه راهکارها و سیاستهای اقتصادی میپردازیم.
چهار رهیافت کاندید زیر، برای انتخاب نهایی روش، مقایسه میشوند:
فهرست مطالب :
چکیده
مقدمه
تجارت الکترونیکی مفاهیم و شاخصهای آن
مبانینظری و شواهد تجربی تأثیر کلان اقتصادی تجارتالکترونیکی
اثرتجارتالکترونیکیبر رشد GDP، رشدبهرهورینیرویکار و رشدبهرهوریکل:
تجارت الکترونیکی و بیکاری
بخش پولی و اثرات تجارت الکترونیکی
تقاضای پول و تجارت الکترونیکی
تجارت الکترونیکی و تورم
تجارت الکترونیکی و تجارت بینالملل
تجارت الکترونیکی و سرمایهگذاری
تجارت الکترونیکی و بودجه دولت
تجارت الکترونیکی و رفاه و توسعه اقتصادی
فهرست منابع
- ۹۶/۰۷/۲۹