فایل

دانلود فایل

فایل

دانلود فایل

کلمات کلیدی

فایل تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلی 96

دانلود پایان نامه استفاده از کیتوزان جهت افزایش ماندگاری دوغ

نمونه مارکتینگ پلن نمونه سوم

مارکتینگ پلن فارسی - Marketing plan فارسی (نمونه سوم)

دانلود رایگان طرح بازاریابی مارکتینگ پلن نمونه سوم

بازاریابی مارکتینگ پلن نمونه سوم

دسترسی

جدول سوات (Swot) تحلیل نظام های سه گانه (کالبدی بصری

ادراکی اجتماعی) در فضای شهری

فیلم افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

روش افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

دانلود پکیج افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

دانلود فیلم افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

آموزش افزایش قد بدون دارو حتی بعد از سن رشد

پروژه در مورد کارآفرینی پرورش قارچ

نمونه سوالات دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

فایل سوالات دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

سوالات ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

سوالات دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

دوره ضمن خدمت راهبری هوشمند سازی

گزارش تخصصی نیروی خدماتی مدارس

تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلی 96

برنامه سالانه و تقویم اجرایی متوسطه سال تحصیلی 96

پایان نامه در مورد استفاده از کیتوزان جهت افزایش ماندگاری دوغ

پایان نامه استفاده از کیتوزان جهت افزایش ماندگاری دوغ

وبلاگ نویسی حرفه ای

وبلاگ نویسی

وبلاگ

  • ۰
  • ۰

چکیده :

کشاورزی امروز در حال پیشرفت است و کشور ایران در رابطه با کشاورزی یکی از کشورهای مهم دنیا به حساب می آید . بسیاری از امامان و پیامبران ما نیز در گذشته با توجه به روایت کار کشاورزی را انجام می دادند و کار کشاورزی از زمان های گذشته نیز وجود داشت .

کشت و پرورش سبزی و صیفی جات در ایذه    

میزان مصرف سبزی ، در ایذه پس از گندم و برنج در رتبه سوم قرار دارد . سبزی و صیفی جات منبع خوبی برای انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان به حساب می آید . و در سلامتی انسان نقش زیادی دارند . معمولا" باید همراه با غذا سازی سبزی وجود داشته باشند . پرورش سبزی نسبتا" آسان بوده و زمان کمتری نسبتا" به بقیه محصولات احتیاج دارد . ویتامین D در تمام سبزی ها وجود دارد .این ویتامین باعث استحکام استخوان ها میشود . این ویتامین در درمان بیماریهای داندان نیز موثر است تمام سبزی ها بویژه ویتامین E دارند و ویتامین E نازایی در زنان را برطرف میکند . سبزیهایی مثل هویج ، پیاز ، کدو ، گوجه فرنگی و انجیر دارای مقدار زیادی آهن میباشد .

تولید سبزی در خانه:

در این روش سبزی های مورد نیاز را به مقدار کم در باغچه ها یا باغ های خانگی پرورش می دهند ، زمین سبزی کاری شده باید خاک خوب و مناسب داشته باشد بعلاوه زمینی که سبزی در آن کاشته میشود باید زیر نور خورشید باشد تا سبزی ها به اندازه کافی و خوب رشد کنند .

تاثیر آب در سبزی :

بیشتر مواد تشکیل دهنده سبزی آب است ، بیش از 90 درصد وزن سبزی برگی مثل کلم، کاهو ، جعفری آب است و بیش از 95 درصد سبزی هایی مثل هندوانه ، خربزه و طالبی آب است . سبزی ها در مقایسه با سایر گیاهان به آب احتیاج دارند .

 تاثیر خاک در سبزی :

سبزی باید در خاک خوبی کاشته شود تا خوب رشد کند و سبزی های تازه ای بدست بیاوریم . انسان باید از سبزی استفاده کند . که تازه و سالم باشد تا انسان را مریض نکند .

آب و هوا :

بعضی از سبزی  ها در آب و هوای گرم و بعضی در آب و هوای سرد رشد میکنند و بعضی از سبزی ها در آبو هوای معتدل رشد میکنند . بنابراین باید توجه به آب و هوای شهر سبزی پرورش داده شود .

کشاورزی در شهرستان ایذه به صورت بسیار خوبی انجام میشود و شهرستان ایذه دارای زمینهای کشاورزی مثل گندم ، جو، برنج میباشد . در اطرافشهرستان ایذه زمینهای خالی زیادی وجود دارد که بیشتر کشاورزان محصولات را در آن میکارند .

تهیه ی نان ، گوشت ، برنج ، گندم ، جو ، تخم مرغ و شیر بسیاری دیگر از محصولات توسط کشاورزی انجام می شود . بسیاری از کشورهای جهان نیز کار کشاورزی را انجام میدهند .یکی از شغلهایی که درآمد زیادی برای انسان دارد کار کشاورزی است و از طریق کشاورزی انسان می تواند کارهای مهم زیادی را انجام دهد .

کارهای کشاورزی بیشتر به وسیله ی تراکتور انجام میشود و کارهایی مثل شخم زدن زمین از طریق تراکتور انجام میشود . کشاورزی روز به روز در حال پیشرفت است و محصولات زیادی را تولید می کند .

میوه های زیادی نیز  توسط کار کشاورزی بوجود می آید . میوه هایی مثل انار ، سیب ، هلو ، زردآلو و دیگر میوه ها نیز از طریق باغ های کشاورزی بوجود می آید . این میو ه ها به  بازار می آیند و مردم آنها را از بازار می خرند و به مصرف میرسانند .

بررسی خاکهای شهرستان ایذه :

طبق آخرین آمار که گرفته شده به میزان 3/1 از خاکهای موجود در شهر مورد استفاده کارهای کشاورزی میشود یعنی 3/1 از زمین های شهرستان ایذه مصرف کارهای کشاورزی میشود.

خاکها بطور کلی به دو دسته معدنی و آلی تقسیم میشوند .

خاکهای معدنی:

خاکهای معدنی شامل خاکهای رسی و خاکهای شنی هستند .

 خاکهای رسی :

 خاکهای رسی که به آنها خاکهای سنگین هم گفته میشود فاصله بین ذره های آن کم است و در نتیجه حرکت آب و هوا در آنها کند است . خاکهای رسی برای سبزیهایی که دیر تولید میشوند مناسب هستند.

خاکهای شنی :

خاکهای شنی چون فاصله ذرات آن زیاد است ، جابجایی هوا خوب در آنها صورت میگیرد . خاکهای شنی برای سبزیهایی که زود رشد میکنند و بزرگ میشوند مناسب است . چون این خاکها در بهار زودتر گرم میشوند و به ویژه  عصرها زود تر سرد میشوند . خاک باید از نظر مولد غذایی قوی باشد .

تعداد صفحات : 7

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

  • ۹۶/۰۵/۱۵
  • مهدی مرادپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی